Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny transformativního učení
Kroftová, Barbora ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na teorii transformativního učení dospělých Jacka Mezirowa, její hlavní myšlenkové opory, vývoj a recepci v mezinárodním andragogickém myšlení. Cílem práce je analyzovat teorii transformativního učení a vývoj hlavního proudu pojímání transformativního učení od jejího vzniku do současnosti. Pomocí bibliometrické analýzy a obsahové analýzy vybraných mezinárodních recenzovaných časopisů International Journal of Lifelong Education, Adult Education Quarterly, Studies in the Education of Adults a European Journal for Research on the Education and Learning of Adults je v empirickém šetření následně analyzován vývoj pojímání transformativního učení v rámci jejich posledních pěti úplných ročníků. Cílem empirického šetření je identifikovat hlavní rozvíjená témata a přístupy k využití teorie transformativního učení. Z kvantitativního hlediska je sledován vývoj počtu příspěvků k transformativnímu učení formou studií. Dále jsou sledovány podoby souhlasného rozvíjení Mezirowových myšlenek, jejich kombinace s jinými teoretickými přístupy nebo polemické přístupy. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, teorie transformativního učení, perspektivní transformace, kritický dialog, významová perspektiva, Jack Mezirow, bibliometrická analýza, odborné časopisy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.